Kurz je zaměřen na vysvětlení problematiky vedení daňové evidence podnikatelů, vymezuje základní pojmy a postupy při vedení daňové evidence fyzických osob (které nejsou účetními jednotkami dle zákona o účetnictví) dle § 7b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů v platném znění. V kurzu bude vysvětlen postup při zahájení podnikatelské činnosti, uplatňování výdajů procentem z příjmů dle § 7 odst. 7 zákona o daních z příjmů, otevření daňové evidence, zachycení příjmů a výdajů v peněžním deníku, zachycení majetku a dluhů v pomocných knihách a kartách, specifika u plátců DPH, problematika zdravotního a sociálního pojištění OSVČ aj. Dále se kurz zabývá vysvětlením postupu při uzavření daňové evidence na konci zdaňovacího období, stanovení základu daně a daně z příjmů fyzických osob a dalšími specifiky.
Obsah
- úvod do problematiky daňové evidence (cíl, základní princip, způsob a forma vedení, postup při zahájení podnikatelské činnosti, postup při otevírání daňové evidence na začátku zdaňovacího období, význam a tvorba interních směrnic v daňové evidenci, uplatňování výdajů procentem z příjmů dle § 7 odst. 7 zákona o daních z příjmů aj.),
- peněžní deník a jeho vedení (evidence příjmů a výdajů dle daňového hlediska včetně specifických případů u neplátců a plátců DPH),
- pomocné knihy a jejich vedení (včetně specifických případů),
- postup na konci zdaňovacího období (inventarizace majetku a dluhů, uzavírání peněžního deníku a pomocných knih, uzávěrková úprava příjmů a výdajů daňových),
- sestavení výkazů v daňové evidenci, daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob,
- sestavení přehledů pro zdravotní pojišťovnu a správu sociálního zabezpečení, archivace atd.),
- závěrečné shrnutí dané problematiky a diskuze.