Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Základní moduly

Modul Lektor Hodin Cena Termín
Strategické řízení lidí a role HR v různých kontextech Ivana Watson 6 8000 Kč 20. 9. 2024
Personální procesy, životní cyklus zaměstnance Ilona Urbanová 6 8000 Kč 4. 10. 2024
Vyhledávání a výběr zaměstnanců Žaneta Giel Sigmundová 6 8000 Kč 18. 10. 2024
Vedení týmu / Adaptace a integrace Martina Szturc Káňová 6 8000 Kč 1. 11. 2024
Odměňování a benefity Hana Caltová 6 8000 Kč 15. 11. 2024
Pracovní právo v personalistice Květuše Hrubá 3 4000 Kč 22. 11. 2024
Rozvoj a vzdělávání Hana Caltová 6 8000 Kč 29. 11. 2024
Informační systémy v personalistice Ivana Šabatová 6 8000 Kč 13. 12. 2024

Cena celého kurzu je 32 000 Kč + DPH (jsme také plátci DPH).

Strategické řízení lidí a role HR v různých kontextech

Rozsah Termín Cena
6 hodin 20. 9. 2024 8 000 Kč

"Nadměrná operativa je spravedlivý trest za nedostatek strategie."

Má dnes vaše firma svou strategii HR? Podporuje tato strategie vizi, poslání a strategické cíle celé firmy? Odráží vaše strategie HR stádium rozvoje, kvalitu managementu a zohledňuje měnící se situaci na trhu práce? V modulu Strategické řízení lidských zdrojů a role HR v různých kontextech si vyjasníme, co to strategie je a jak přispívá k úspěchu firmy. Zjistíme, co je třeba znát pro tvorbu strategie HR, jak ji dostat do povědomí klíčových osob ve firmě a získat pro ni podporu. A samozřejmě také jak ji realizovat a aktualizovat v reakci na interní i externí změny.

Personální procesy, životní cyklus zaměstnance

Rozsah Termín Cena
6 hodin 4. 10. 2024 8 000 Kč

Účastníci tohoto modulu projdou krok po kroku všemi etapami životního cyklu zaměstnance – od prvního kontaktu, až po odchod z organizace. Seznámí se s tím, jak správné nebo nesprávné nastavení personálních procesů ovlivňuje fluktuaci, výkonnost, angažovanost nebo stabilizaci zaměstnanců a proč má smysl se personálními procesy v organizaci zabývat. Projdeme konkrétní návody na vytvoření praktického systému navzájem na sebe navazujících procesů a zapojení managementu do jejich implementace.

Vyhledávání a výběr zaměstnanců

Rozsah Termín Cena
6 hodin 18. 10. 2024 8 000 Kč

Zveme vás na workshop zaměřený na nábor a výběr zaměstnanců, kde se dozvíte, jak najít ty nejlepší talenty pro váš tým! Prozkoumáme moderní přístupy k náboru, efektivní metody výběru a osvědčené postupy pro zajištění dlouhodobého úspěchu ve vašem personálním řízení. Připojte se k nám a získejte klíčové nástroje pro budování silného a motivovaného týmu!

Vedení týmu / Adaptace a integrace

Rozsah Termín Cena
6 hodin 1. 11. 2024 8 000 Kč

Modul Vedení týmu seznámí účastníky s tím, kdo je lídr a jaké jsou atributy důvěryhodného lídra. Představí týmové role a jak s nimi může lídr pracovat. Účastníci se seznámí také s tím, jaký vliv mají vývojová stádia týmu na vedení lidí. Poskytne příležitosti k zamyšlení, jak se vyhnout symptomům a hrozbám skupinového myšlení, jaké kroky pomohou k prevenci nestandardních situací. Ukáže, kdy převládne v týmu skupinové myšlení v negativním smyslu slova. Představíme si pasti a chyby při vedení lidí. V praktických cvičeních se zaměří především na práci s emocemi a motivací sebe samých a také týmu. Závěrečná část tématu bude věnována konkrétním příkladům z praxe, ať už v oblasti týmové práce, tak také motivace. Účastníci rovněž získají přehled o krocích, které usnadní vstup zaměstnance do firemního prostředí.  Zaměříme se na to, jak podpořit angažovanost a sounáležitost zaměstnanců s firmou v rámci procesu adaptace. Společně s účastníky projdeme proces.

Odměňování a benefity

Rozsah Termín Cena
6 hodin 15. 11. 2024 8 000 Kč

Odměňování, jako součást personální strategie, je klíčovým nástrojem vedení a motivace pracovníků ve firmách. Zásadním způsobem ovlivňuje nejen výkonnost, ale i aktivitu a loajalitu pracovníků vůči firmě. Aby byl systém odměňování funkční a dokázal sladit různorodé požadavky, je nezbytné využívat adekvátní formy a nástroje.

Cílem modulu je seznámit účastníky s hlavními cíli, principy a metodami odměňování, a také nejčastějšími úskalími, kterým firmy mohou při tvorbě systémů odměňování pracovníků čelit. Jsou diskutovány různé způsoby odměňování podle charakteru vykonávané práce, možné benefity, jejich vhodnost a vazby na další personální procesy ve firmě.

Pracovní právo v personalistice

Rozsah Termín Cena
3 hodin 22. 11. 2024 4 000 Kč

Účastníci modulu Pracovní právo v personalistice se seznámí s legislativním základem upravujícím pracovní poměr a to jak ve vztahu k zaměstnavateli tak i ve vztahu k zaměstnanci. Právní minimum otevře neprávníkům pohled na komplexnost právní úpravy a to jak v oblasti mezinárodní ochrany, tak i ústavní základy. Uvědomí si provázanost právní úpravy a seznámí se s nejčastěji řešenými oblastmi právní úpravy a tím si vytvoří základ právního pohledu zejména očima zaměstnavatele. Na konkrétních příkladech si ukáží možnost využití právní úpravy pracovněprávního vztahu. Získají základní přehled pracovněprávní úpravy v souvislostech s činností personalisty.

Rozvoj a vzdělávání

Rozsah Termín Cena
6 hodin 29. 11. 2024 8 000 Kč

Rozvoj a vzdělávání je klíčový proces pro dosažení a udržitenost obchodního úspěchu každé firmy. Naučíme se identifikovat potřeby rozvoje a vzdělávání na základě firemního poslání, vize a strategie. Ukážeme si, jak navrhnovat způsob, rozsah a obsah rozvojových aktivit s odkazem na klíčové kompetence a individuální potřeby zaměstnance. Vysvětlíme si, jak nastavit cíle a očekávání vzdělávání, jak získané poznatky uvést do praxe a jak měřit konkrétní dopady. Vyzkoušíme si sestavení různých typů rozvojových aktivit i komplexních programů pro specifické skupiny zaměstnanců. Zjistíme, jaké všechny formy rozvoje a vzdělávání máme k dispozici a kdy jakou použít.

Informační systémy v personalistice

Rozsah Termín Cena
6 hodin 13. 12. 2024 8 000 Kč

Bez podpory informačních technologií si personální práci dnes těžko představíme. Ať již působíte ve velkém korporátu, nebo zajišťujete personalistiku pro malý startup, v řadě evidencí a procesů se spoléháte na specializované personální informační systémy, ale i na mnoho dalších aplikací a IT služeb. Pomáhají nám s komunikací, s organizací práce, se zvyšování efektivity a kvality vlastních procesů. V tomto modulu se seznámíte s tím, jak se jako neajťák orientovat v IT džungli, jak najít právě ty aplikace a systémy, které přesně odpovídají Vašim potřebám. Dozvíte se i to, jak komunikovat s ajťáky, když od nich potřebujete pomoc a podporu. Jako oheň, i IT je dobrým slouhou, ale zlým pánem. Dotkneme se tedy i oblasti kybernetické bezpečnosti a na co je potřeba při využívání IT systémů dávat pozor, abyste se nedostali do střetu se zákony anebo se nestali obětí hackerů. Z tohoto modulu si odnesete mnoho praktických tipů na IT vychytávky, které budeme moci hned uplatnit ve své každodenní praxi.

Bonusové moduly

Tyto moduly rozšiřují obsah základního modulu dané lektorky. Budou otevřeny, pokud bude dostatečný zájem a termíny budou stanoveny operativně.

Modul Lektor Hodin
Řízení změn a efektivní komunikace Ivana Watson 6
HR Controlling a reporting, řízení HR projektů Ilona Urbanová 6
Značka zaměstnavatele, HR marketing a networking Žaneta Giel Sigmundová 6
Firemní hodnoty a firemní kultura Martina Szturc Káňová 6
Osobní a kariérní rozvoj Hana Caltová 6
Kolektivní vyjednávání Květuše Hrubá 3
Principy učící se organizace, upskilling, reskilling Hana Caltová 6
Sociální sítě a AI v personalistice Ivana Šabatová 6

Řízení změn a efektivní komunikace

Významné společenské a tržní změny přicházejí stále častěji. Ukazuje se, že největší překážkou potřebným následným krokům jsme ve firmách my, lidé. Téma změny ve firemním prostředí je dnes již dobře zmapováno a my máme k dispozici praktické nástroje pro úspěšné plánování, akceptaci a realizaci strategických i operativních změn.

Vedení změn rozhodně patří ke kompetencím leadershipu včetně HR manažera. Od toho se očekává, že pomůže vedení firmy zvládnout právě lidskou stránku změn. V modulu se seznámíme s prověřenými modely řízení změny, které vám usnadní komunikaci a podpoří porozumění ve firmě. Ukážeme si, jak ověřit a zvýšit připravenost na změnu. Účastníci porozumí procesu změny a odnesou si k němu potřebné nástroje. Součástí modulu je také vhled do komunikace, a to nejen té pravidelné, formální, ale také komunikace v kritických situacích a období změn.

HR Controlling a reporting, řízení HR projektů

Personální controlling je základním prostředkem pro plánování, řízení a monitoring všech procesů souvisejících s implementací personální strategie organizace. Záměrem tohoto modulu je seznámit účastníky se smysluplnou identifikací personálních cílů a klíčových ukazatelů, jejich vyhodnocováním a interpretací pro různé příjemce napříč organizací. Budeme se take věnovat sledování trendů, průzkumů a hodnocení návratnosti investic do personálních procesů a jejich vlivu na manažerské rozhodování a řízení. V druhá část modulu je zaměřena na efektivní zavádění a řízení projektů v HR.

Značka zaměstnavatele, HR marketing a networking

Workshop se zaměřuje na strategie budování značky zaměstnavatele, HR marketing a síťování. Účastníci se naučí, jak vytvářet atraktivní pracovní prostředí a oslovovat potenciální talenty prostřednictvím efektivního marketingu. Půjde o kombinaci praktických dovedností s teoretickými znalostmi a poskytne účastníkům nástroje potřebné k úspěšnému rozvoji značky zaměstnavatele.

Firemní hodnoty a firemní kultura

Modul Firemní hodnoty a kultura seznámí účastníky kurzů s tím, co jsou firemní hodnoty a proč jsou pro společnost důležité. Představí možnosti a povede účastníky kurzu k diskusi, jakým způsobem mohou efektivně komunikovat firemní hodnoty zaměstnancům a jak je motivovat k jejich naplňování. Účastníci budou prakticky připravovat komunikaci firemních hodnot zaměstnancům a budou hledat způsoby, jak zaměstnance motivovat k naplňování firemních hodnot. Projdeme také konkrétní příklady, jak se firemní hodnoty projevují v praxi a jakým způsobem přispívají k úspěchu společnosti. Důležitá součást modulu bude také představení strategie, jak zaměstnance zapojit do tvorby společných firemních hodnot.

Osobní a kariérní rozvoj

Osobní rozvoj a řízení kariéry je celoživotní proces investování širokého spektra zdrojů pro dosažení budoucích kariérních cílů. Jedná se o průběžný proces, který umožňuje odkrývat příležitosti, adekvátně reagovat na změny a přizpůsobovat se měnícímu se prostředí. Účastníci kurzu se seznámí s koncepty jako jsou např. sebeuvědomění, plánování kariérního rozvoje/zkoumání kariérních příležitostí, celoživotní učení nebo vytváření a rozvoj vztahů. Vyzkouší si schopnost proaktivně a strategicky plánovat a realizovat své profesní i osobní cíle. Dostanou příležitost kriticky zhodnotit si své preference, priority, pracovní i osobní hodnoty, motivaci, silné stránky a zdroje a upřesnit představu o svých budoucích cílech. Prakticky si vyzkouší vytvořit vlastní kariérní cestu.

Kolektivní vyjednávání

Kolektivní vyjednávání můžeme charakterizovat z hlediska pracovněprávní úpravy jako jednu z metod dvoustranné komunikace mezi zaměstnavatelem a odborovou organizaci při řešení zejména mzdových práv, ale i ostatních práv v pracovněprávních vztazích.

Principy učící se organizace, upskilling, reskilling

Jak prostřednictvím jednotlivců zvyšovat hodnotu znalostního a dovednostního kapitálu celé firmy? Jak postupně budovat expertízu, kotvit ji v organizaci a umožnit všem zaměstnancům bezprostředně a kreativně se podílet na jejím každodenním rozvoji? Na tyto otázky si odpovíme na základě konkrétních případových studií. Zjistíme, jak mohou organizace efektivně reagovat na rychlé změny vnějšího i vnitřního prostředí a na nově se objevující trendy prostřednictvím rozšiřování stávajících znalostí a dovedností. Objevíme cestu k přirozené změně odbornosti jako nedílné součásti obchodního rozvoje firmy i individuální kariéry.

Sociální sítě a AI v personalistice

Umělá inteligence a sociální sítě v Internetu, to je dnes velké téma. Svět IT se mění každým okamžikem a je těžké tento vývoj sledovat, natož udržet s ním krok jejich praktickým využíváním. Sociální sítě na Internetu se již v personální práci zabydlely a bez nich si recruitment, budování image sociálně odpovědné společnosti, ani ověřování profilů potenciálních i stávajících zaměstnanců nedovedeme představit. Ale i zde jde o to, udržet si přehled o nejnovějších trendech. Umělá inteligence se prolíná nejen do fungování sociálních sítí na Internetu, ale do všech IT služeb, na které si jen vzpomenete. Je ovšem potřeba si uvědomit, že umělá inteligence se přeci jen chová jinak, než ta lidská, a je nutné k jejímu využívání přistupovat zodpovědně a moudře. I to je jeden z cílů tohoto modulu. Naučíme Vás používat tyto technické novinky chytře s cílem akcelerovat Vaši výkonnost, automatizovat nudné administrativní činnosti a uvolnit si tak hlavu i ruce pro kreativní práci s lidským potenciálem.