Provázanost jednotlivých firemních procesů včetně vazby strategického nákupu na nákup operativní a transakční. Naučte se tvořit systémovou objednávku, která se stává závazným dokumentem ze strany kupujícího a po formálním přijetí objednávky dodavatelem, i závaznou pro druhou stranu na základě vyjednaných podmínek (cena, platební podmínky, termín dodání apod.), jež jsou výsledkem výběrového řízení, eAukce nebo standardizovaného katalogového systému.
Náležitosti nákupní objednávky mají standardizovaný charakter a to samé platí o nastavení systému na tvorbu objednávek, jejich schvalovacího procesu či vzoru. To se týká i příjemky a faktury. Tento tzv. 3-way matching je možné rozšířit o reference na kontrakt. Získané informace jsou základem pro tvorbu spend analýzy, která je zásadní pro fungování celého operativního a transakčního procesu v nákupu. Prakticky si představíte purchase to pay proces včetně katalogového nákupu.
Program:
- Orientace v procesech operativního a transakčního nákupu.
- Volba optimálního nákupního kanálu s ohledem na typ potřeby zákazníka a její opakovatelnost.
- Evidence příjmu zboží a služeb a kontrola dodané kvality za pomoci vybraných elektronických nástrojů.
- Elektronické katalogy a automatizace standardizovaných nestrategických položek.
Nástroje:
GEP SMART, IFS, Ivalua, MARQUET, MERCATEO, SAP/Ariba
Klíčová slova:
nákupní objednávka, příjemka, žádanka, faktura, elektronické katalogy, automatizace, spend analýza, 3-way matching, Purchase to Pay