Naučte se efektivně využívat elektronické aukce. Zjistěte, jaké přínosy si od toho můžete slibovat a jak je ideálně zakomponovat mezi ostatní nákupní aktivity.
Elektronická aukce je moderní nástroj umožňující využít technologické benefity doby k získání výhodnějších dodavatelských nabídek. Elektronickou aukcí je možné jak nakupovat, tak i prodávat a zvolit k tomu ideální strategii. Využít je možné mnoho typů elektronických aukcí a nesčetného množství variant nastavení. Praktickou ukázkou několika typů eAukcí, strategií a vyhodnocovacích mechanismů zjistíte, jaké možnosti nabízí různé komoditní specifika a jak tyto odlišnosti proměnit ve výhody a vytěžit tak z elektronických tendrů maximum.
Program:
- Využití a možnosti elektronických aukcí.
- Typy elektronických aukcí, příprava a nastavení – anglická reverzní, japonská, holandská, ticker aukce, kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce a dražby
- Psychologie využití elektronických nástrojů.
- Strategie nastavení – semafor, vizibilita parametrů mezi účastníky, postupové a nepostupové příčky, aj.
- Multikriteriální hodnocení – co se používá a co má skutečný efekt
- Možnosti hodnocení v elektronických aukcích - podle ceny (nejnižší ceny) / TCO, podle nejlepšího poměru ceny a kvality, hodnocení po položkách nebo po skupinách položek, hodnocení na základě specifických vzorů a výpočtů či ratingu
Nástroje:
Klíčová slova:
e-aukce (anglická, japonská, holandská), kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce, ostatní typy aukcí, multikriteriální hodnocení, TCO, dodavatelský rating