Hodnocení, segmentace
Naučte se hodnotit, segmentovat, vybírat dodavatele a efektivně využívat SRM. A to i pro vyhodnocování výkonu dodavatelů navázaného například na inovační plán.
Pro celkový úspěch firmy, ale i nákupního týmu je nutný správný výběr a management dodavatelů. Hlavně pak práce s historickou dodavatelskou databází, výběr a akreditace nových dodavatelů a rozvoj dlouhodobého partnerství se strategickými dodavateli, které přináší významné benefity z hlediska inovací, environmentální politiky a rizik včetně jejich snižování. Jak se stát preferovaným zákazníkem a jak využít výhod, které tato pozice přináší. Důležitá je segmentace dodavatelů včetně nastavení strategie přístupu k jednotlivým částem dodavatelského řetězce a určení strategických partnerů. Praktické ukázky optimalizace dodavatelského řetězce budou prezentovány na specializovaných elektronických nástrojích.
Program:
- Metody a nástroje hodnocení dodavatelů.
- Výběr dodavatele, databáze dodavatelů v rámci jedné kategorie.
- SRM - nástroje a metody řízení vztahů s dodavateli a náklady s tím spojené.
- Dlouhodobý vztah s dodavateli a jejich přínos.
- Klíčové indikátory výkonu (KPI‘s)
Nástroje:
GEP SMART, IFS, Ivalua, K2, SAP/Ariba
Klíčová slova:
SRM - supplier relationship management, výběr dodavatelů, segmentace dodavatelů, data, KPI, strategický dodavatel, preferovaný zákazník