O tvorbě komoditní strategie
Naučte se vytvářet komoditní strategie, pochopit její hlavní pilíře a vliv strategie na fungování nákupního týmu. Nákupní oddělení má unikátní pozici mezi potřebami všech interních zákazníků a portfoliem externích dodavatelů. Rozdělení kategorií umožňuje nastavení individuálních nákupních strategií reflektujících podmínky a specifika trhu dané komodity v závislosti na míře přijatelného rizika pro organizaci. Category management je tedy právem považován za vrcholovou disciplínu mezi modely řízení strategie nákupu zajišťující kompletní pochopení všech elementů ovlivňujících způsob, jakým bychom měli k dané kategorii a s ní spojeným dodavatelům přistupovat. Naučte se jej využívat efektivně, smysluplně a s vhodnými nástroji.
Program:
- Strategie nákupu a její vztah k firemní strategii.
- Nová řešení ke zmírnění rizik v nákupu - přínos inovací ze strany dodavatele, společná environmentální politika umožňující dosažení firemních environmentálních cílů.
- Tvorba komoditní strategie a její elektronizace.
- Nástroje category managementu a situační analýzy (SWOT, PESTLE), analýza udržitelnosti, komoditní strategie, Kraljičova matice, Porterova matice, demand management, TCO nebo risk management.
Nástroje:
Klíčová slova:
category management, komoditní strategie, Kraljičova matice, SWOT, PESTLE, Porterova matice, demand management, TCO, risk management, segmentace dodavatelů