Základním pilířem dobře fungující nákupní organizace je schopnost dostat firemní výdaje pod kontrolu kvalifikovaného nákupního týmu, který za použití vhodných nástrojů zajišťuje nastavení a průběh a kontinuální zlepšování nákupního procesu, analyzuje a odbourává rizika a udržuje dosažené cíle, postupy a strategie.
Seznámíte se s metodami, které odhalí stávající i možná budoucí rizika a technikami, které je pomohou snížit, případně úplně eliminovat. Zároveň zjistíte, jak jim předcházet pomocí predikce a prevence rizik. V rámci nákupního týmu je důležité mít správně nastavené kompetence a zodpovědnosti v rámci celé řady rizikových oblastí a minimalizovat především rizika finanční, logistická, provozní, personální a v neposlední řadě i sociální, environmentální nebo bezpečnostní, kde roste význam i kybernetické bezpečnosti. Princip udržitelnosti nám připomíná, kolik faktorů ovlivňuje rozvoj společnosti, jak důležité je vše potřebné harmonicky inovovat a za jak krátkou dobu je možné přijít o dlouho budované procesní benefity. Je proto důležité začlenit udržitelnost do krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých strategických plánů.
Tento blok je rozdělený na páteční program, kde proběhne vzdělávání v oblasti zmíněného risk managementu a udržitelnosti a sobotní program, který bude primárně zaměřený na hodnocení kurzu a ověření získaných znalostí účastníků.
Program:
- Identifikace zásadních druhů rizik. Prioritizace rizik a na co se zaměřit primárně.
- Postup při řízení rizik po jednotlivých fázích a jejich provázanosti.
- Zapojení nákupního týmu, rozdělení kompetencí a nastavení zodpovědností.
- Analýza udržitelnosti v jednotlivých segmentech nákupu a následné kontrolní mechanismy.
- Trvale udržitelný nákup a jeho možnosti implementace ve společnosti.
Nástroje:
Klíčová slova:
Risk management, identifikace, analýza a monitoring rizik, Risk Evaluation Matrix, analýza udržitelnosti, trvale udržitelný rozvoj