Zmapujte celý nákupní proces z hlediska dat a vstupů, které jsou překlopeny do strukturovaných reportů a přehledného KPI dashboardu.
Systémová evidence zásadních informací a jejich správné uspořádání je klíčové pro kvalitní plánování. Nejdůležitější je standardizace a harmonizace dat. Reporty a informace, mohou být využity nejen v nákupním oddělení, ale i v rámci celé firmy. U nákupního procesu se jedná primárně o informace vztažené k útratám firmy, tzv. spend analýza založená na nákupních objednávkách a došlých fakturách, ale významné jsou také plány nákupních aktivit umožňující lepší využití celého nákupního týmu během roku, analýza získaných úspor či přehled průměrných platebních podmínek dle kategorií nebo regionu. Nastavení vhodných indikátorů a možnosti reportingu bude primárně prezentováno na systému Power BI.
Program:
- Komplexní přehled o všech činnostech nákupu na základě dat a faktů.
- Priority v nákupu a indikátory pro přípravu plánu nákupu
- Procesně orientované indikátory.
- Klíčové ukazatele výkonu a jak strukturovat reporting, aby přinášel přidanou hodnotu členům nákupu a širšímu vedení - spend under control, management and contract, produktivita nákupního týmu vyjádřená přes % úspor, výše váženého průměru platebních podmínek, % No PO No Pay a další.
Nástroje:
DataProcure, Power BI, SAP S/4HANA
Klíčová slova:
Reporting, Source-To-Pay, klíčový indikátor výkonu (KPI), KPI dashboard, spend analýza, master data, spend under kontrol