O studijním programu
Steve Jobs řekl: „Prodávejte sny, ne produkty“. Přesvědčit zákazníka o tom, že daný produkt naplňuje jeho potřeby, patří mezi základní marketingové a obchodní aktivity. Díky programu Marketing a obchod proniknete do myšlení zákazníků, pochopíte jejich potřeby a naučíte se promítnout je do praxe – ať už v pozicích marketingových nebo obchodních manažerů společností působících na českém, mezinárodním i globálním trhu.
Magisterský program Marketing a obchod navazuje na bakalářské studium a pomůže vám prohloubit znalosti, které využijete pro marketingové ovlivňování trhu a úspěšnou realizaci obchodních aktivit. Poznáte blíže obsah marketingového řízení, a to i na mezinárodní úrovni. Získáte dobrý přehled o marketingu na business trzích i v digitálním prostředí, včetně marketingu využívajícího sociální média.
Jaké předměty vás čekají?
● Marketingové řízení
● Produktový management
● Digitální marketing
● Řízení nákupu
● Obchodní operace se zahraničím
Uplatnění absolventa
Studium je zaměřeno a profilováno s ohledem na uplatnění absolventů v českých i mezinárodních výrobních a obchodních společnostech, v obchodních centrech, v reklamních, mediálních nebo výzkumných agenturách, ve veřejných institucích a společnostech zabývajících se digitálním marketingem a sociálními médii. Absolvent studijního programu Marketing a obchod může vykonávat tyto typické pracovní pozice:
• manager v marketingovém oddělení společností na českém, mezinárodním i globálním trhu,
• manager v obchodním oddělení společností na českém, mezinárodním i globálním trhu,
• product (brand) manager,
• nákupní manager ve výrobní nebo obchodní společnosti,
• analytik v reklamní agentuře, • analytik ve výzkumné agentuře,
• analytik v mediální agentuře,
• nákupčí v mediální agentuře, • analytik sociálních médií,
• webový analytik,
• SEO konzultant,
• PPC specialista.
Cíle studia
Cílem navazujícího magisterského studijního programu Marketing a obchod je připravit kvalifikované odborníky, kteří budou schopni vykonávat analytické činnosti a manažerské funkce v oblasti marketingu a obchodu na úrovni vrcholového a středního stupně řízení podniků a institucí a vysoce specializované činnosti v rámci marketingových agentur. Základ při formování odbornosti absolventa tvoří znalosti ekonomie, matematicko-statistických metod, strategického managementu a marketingového řízení. Tento základ je dále rozvíjen v odborných předmětech profilujícího základu. Ve spolupráci s praxí jsou teoretické poznatky v průběhu studia aplikovány na situacích z reálného prostředí.
Odborné znalosti absolventa
Obsahem studia je zejména získání odborných znalostí v oblastech: marketingového řízení, obchodních strategií, mezinárodního marketingu, business marketingu, digitálního marketingu, marketingového výzkumu, produktového managementu, obchodních operací na zahraničních trzích.
Odborné dovednosti absolventa
Obsahem studia je získání odborných dovedností v oblastech:
• tvorba marketingové strategie a marketingového plánu,
• sestavení obchodní strategie a obchodního plánu,
• analýza marketingového prostředí na domácích i mezinárodních trzích,
• formulace strategie pro vstup na zahraniční trh,
• provádění operací na zahraničních trzích,
• aplikace marketingových nástrojů na business trzích,
• vývoj a uvedení nového výrobku na trh,
• vytvoření strategie značky a analýza úspěšnosti značky,
• tvorba a vyhodnocení kampaní v on-line prostředí,
• analýzy klíčových slov pro SEO, content marketing, PPC
• aplikace pokročilých statistických metod pro marketingový výzkum,
• použití sociálních médií pro budování konkurenční pozice.
Obecné způsobilosti absolventa
Absolvent studijního programu Marketing a obchod je vybaven znalostmi pokročilých ekonomických teorií (makroekonomie, mikroekonomie), odbornými znalostmi pro provádění marketingových a obchodních činností (analýzy tržní situace, stanovení vhodné marketingové a obchodní strategie, aplikace marketingových nástrojů a obchodních praktik na různých typech trhů, včetně mezinárodních), znalostmi náročnějších statistických metod pro analýzu dat a komunikačními dovednostmi. Je schopen analyzovat problém, navrhnout řešení a prezentovat řešení. Dokáže vést ústní a písemnou komunikaci v českém i anglickém jazyce.