O studijním programu
„Jestliže to neprodává, není to kreativní,“ říkal guru marketingu David Ogilvy. A kreativita je přesně jednou z hlavních dovedností, kterou se při studiu marketingové komunikace naučíte rozvíjet. Marketéři jsou kouzelníci dnešní doby. Stojí za velkými světovými značkami a vy na jejich práci můžete navázat.
Během tříletého studia se naučíte orientovat v reklamě a online marketingu. Získáte přehled o komunikaci v médiích nebo na sociálních sítích a zvládnete vytvořit jednoduché webové stránky. Abyste si mohli znalosti otestovat i v praxi, čeká vás navíc semestrální stáž v agentuře, třeba i zahraniční.
Jaké předměty vás čekají?
● Marketingová komunikace
● Mediální komunikace
● Reklamní grafika
● Ekonomická žurnalistika
● Psychologie
Uplatnění absolventa
Studium specializace Marketingová komunikace je zaměřeno na uplatnění absolventů především v odděleních marketingové komunikace komerčních společností a veřejných institucí, v reklamních agenturách, v mediálních agenturách, tradičních médiích a společnostech zabývajících se online marketingem. Mezi typické pracovní pozice absolventa specializace Marketingová komunikace patří: manager komunikace v komerční společnosti nebo veřejné instituci, tiskový mluvčí (PR manager) ve společnostech a institucích, manager v médiích, account manager v reklamní agentuře, copywriter, online marketingový specialista, produktový specialista v e-shopu, content manager pro webové stránky, správce sociálních médií.
Cíle studia
Cílem specializace Marketingová komunikace v rámci bakalářského studijního programu Marketing je připravit kvalifikované odborníky, kteří budou schopni vykonávat specializované činnosti a manažerské funkce v oblasti marketingové komunikace na středním stupni řízení, případně prostřednictvím vlastní podnikatelské činnosti. Studium je zaměřeno s ohledem na uplatnění absolventů především v odděleních marketingové komunikace komerčních společností a veřejných institucí, v reklamních agenturách, v mediálních agenturách, tradičních médiích a společnostech zabývajících se online marketingem.
Odborné znalosti absolventa
Absolvent studijní specializace Marketingová komunikace je vybaven obecnými ekonomicko-odbornými znalostmi, manažerskými znalostmi, komunikačními znalostmi, znalostmi informačních technologií a znalostmi jazykovými. Obsahem studia specializace Marketingová komunikace je rovněž získání odborných znalostí v oblastech: marketingu, marketingové komunikace, mediální komunikace, public relations, copywritingu, reklamní grafiky, ekonomické žurnalistiky, e-marketingu, spotřebitelského chování, psychologie, sociologie, řízení lidských zdrojů.
Odborné dovednosti absolventa
Absolvent studijní specializace Marketingová komunikace získá praktické dovedností v oblastech: pochopení konceptu marketingové komunikace, orientace v aplikaci jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, sestavení komunikačního a mediálního plánu, specifikace mediálního profilu, tvorby webových stránek, tvorby textů (copywriting) pro komunikaci v klasických médiích, tvorby textů (copywriting) pro komunikaci na webu a sociálních sítích, měření efektivnosti marketingové komunikace, orientace v moderních nástrojích pro online marketing, tvorby jednoduchých grafických vizuálů, sestavení rozpočtu na komunikaci, orientace v použití sociálních médií, porozumění obsahu spotřebitelského chování, pochopení psychologických aspektů reklamy.
Obecné způsobilosti absolventa
Absolvent studijní specializace Marketingová komunikace je schopen orientovat se v digitálních informačních zdrojích, porozumět odbornému textu, analyzovat problém, najít kreativní způsob řešení problému, připravit grafickou prezentaci výsledků řešení, obhájit své vlastní přístupy a závěry a vést ústní a písemnou komunikaci v českém i anglickém jazyce.