Katedra spolupracuje velmi intenzivně s praxí. Experti z firem pravidelně přednášejí v rámci výuky, zejména v předmětech Digitální marketing, Produktový management, Marketingová komunikace a Obchodní strategie. Studenti rovněž vypracovávají projekty na prakticky zaměřená témata, která pro ně vypisují společnosti jako například Plzeňský Prazdroj, a.s., Orkla Foods Česko a Slovensko a.s., či Coca-Cola HBC. Studenti mají rovněž možnost získat praktické dovednosti přímo na pracovních stážích prostřednictvím předmětů Odborná praxe nebo Marketingový projekt. Katedra marketingu a obchodu rovněž realizuje komerční projekty pro firmy, například opakovaně vypracovala marketingové výzkumy a marketingové poradenství pro společnosti OVAK, Molson Coors (značka Ostravar) nebo Liberty Ostrava.
Katedra rovněž spolupracuje se zahraničními univerzitami formou výměny pedagogů nebo prostřednictvím stáží studentů v rámci programu ERASMUS+. Každý rok vyjíždí až 5 pedagogů katedry a 20 studenů programu Marketing a obchod na partnerské univerzity v Evropě, ale i Asii. V minulosti rovněž získalo deset studentů oboru Marketing a obchod Double degree diplom (dvojitý diplom) na základě dohody s Univerzitou v Huddersfieldu ve Velké Británii. V současné době je katedra zapojena do tříletého mezinárodního projektu ERASMUS+ „Implementing Serious Games in Entrepreneurship Education“, na kterém se podílí šest institucí z pěti zemí (Maďarsko, Rumunsko, Německo, Španělsko, ČR).