Primárním cílem Katedry marketingu a obchodu je příprava marketingových a obchodních specialistů pro všechny typy trhů i typy společností (výrobní, obchodní, marketingové, komunikační). Od roku 1994, kdy katedra jako první v ČR akreditovala specializaci Marketing a obchod (od roku 1998 byl pak akreditován obor Marketing a obchod), dokončilo magisterské studium již 2 665 absolventů.
Katedra zajišťuje výuku čtrnácti marketingových a pěti obchodních předmětů, z toho jedenáct je paralelně vyučováno v anglickém jazyce pro studenty oboru Marketing and Business i studenty programu ERASMUS+. Předmět Marketing je vyučován jako fakultní téměř pro všechny studijní programy fakulty. Pedagogové katedry jsou rovněž lektory v programech MBA vyučovaných na Ekonomické fakultě jak v českém, tak i anglickém jazyce.
Katedra rovněž organizuje pro studenty odborné exkurse do firem (Radegast, Hyundai, Procter&Gamble, Škoda Auto) a řadu neformálních akcí (návštěva divadelních představení, společné bruslení, výstup na Lysou horu). Jako vyvrcholení studia pořádá katedra pro absolventy programu Marketing a obchod každoročně absolventský večírek, který se letos konal již po třiadvacáté.