A jak je to se zaměstnaneckými benefity? Benefity v podobě delší dovolené, vzdělávání, stravenek, firemního auta apod. představují „bonus“, který zaměstnanci získávají ke své mzdě. V rámci šetření byli zaměstnaní absolventi (N=64) dotazováni na to, zda jim jejich zaměstnavatel dal k dispozici firemní mobil, notebook nebo auto. Alespoň některý z uvedených benefitů využívá 71,9 % z nich.
Podrobnější analýza odhalila, že…
- Šance na získání některého z uvedených benefitů je v soukromé sféře dvakrát větší než ve sféře veřejné, přičemž tento rozdíl je statisticky významný (α=0,001). Na druhou stranu velikost zaměstnavatele nevykazuje statisticky významný vliv na získání benefitů.
- Získání uvedených benefitů častěji uváděli absolventi pracující na manažerských pozicích, avšak statistická významnost tohoto vztahu nebyla potvrzena. Lze se domnívat, že výrazné rozdíly lze očekávat spíše ve složení firemních benefitů (např. častější využívání firemního auta u manažerů).