Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Poskytovatel podpory Technologická agentura České republiky
Veřejná soutěž
Program TL - Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Identifikační kód projektu TL05000459
Název projektu Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu
Hlavní příjemce projektu Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Doba řešení projektu 07/2021-06/2023
Aplikační garant

“Tento projekt je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury České republiky v rámci Programu na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA.”

Cíle projektu

Projekt se věnuje následujícím cílům:

  • Vývoj software, který bude simulovat 3D virtuální prostředí (3D VRE) typu MUVE (Multi User Virtual Environment) a bude k dispozici zájemcům pro pedagogické aktivity v rámci České republiky.
  • Pilotní nasazení virtuálního prostředí ve výuce. Součástí je měření chování účastníků s následným vyhodnocením, tvorba scénářů a doporučení uplatnění 3D VRE.
  • Publikování vědeckých výstupů projektu formou článků a příspěvků na vědeckých konferencích.

Výstupy

Software

3D VRE – aplikace poskytuje 3D virtuální prostředí pro simulaci prostředí školy (kampusu) s možností realizace interaktivního chování mezi uživateli.

Publikační výstupy

Koreňová L, Gurný P, Hvorecký J, Lůžek P, Rozehnal P. Virtual Reality Retooling Humanities Courses: Finance and Marketing Experience at a Czech University. Applied Sciences. 2022; 12(19):10170. https://doi.org/10.3390/app121910170

Hvorecky, J.; Rozehnal, P. Virtual Reality Environment as a University Online Education Platform. 2022 20th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA) 2022, 250.

Workshop

19.5.2023 - Odborný workshop projektu TAČR k tématu uplatnění prostředí virtuální reality ve výuce

Workshop se konal na VŠB – Technické univerzitě Ostrava, Ekonomické fakultě, budova A

Výsledky projektu Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu. Workshop byl orientován na oblast středních škol.

Součástí workshopu byl přístup do aplikace 3D VRE pro praktické seznámení se software, který tvoří hlavní část projektu.

23.5.2023 - Odborný workshop projektu TAČR k tématu uplatnění prostředí virtuální reality ve výuce

Workshop se konal na VŠB – Technické univerzitě Ostrava, Ekonomické fakultě, budova A a zároveň online v prostředí Teams (přednášková část) a 3D VRE (praktická část).

Výsledky projektu Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu. Workshop byl určen pro zájemce z VŠ.

Součástí workshopu byl přístup do aplikace 3D VRE pro praktické seznámení se software, který tvoří hlavní část projektu.