O studijním programu
Dobří sportovci staví na talentu a disciplíně. Na vrchol sportovního světa se ale dostanou jen ti, kteří mají po boku taky schopného manažera. Je to totiž on, kdo jim zajistí propagaci, sponzory, regeneraci i odborné vedení tréninkového procesu, stejně jako pomůže s orientací v moderních technologiích výroby sportovního zboží. Máte to v sobě? Pak nezbývá než se naučit plavat ve vodách sportovního byznysu.
Během tří let studia se dozvíte, co všechno obnáší pozice sportovního manažera a jak ji ustát. Poznáte zákony sportovního managementu a marketingu, proniknete do sociologie sportu a sportovní etiky. Stanete se odborníkem nejen v oblasti sponzoringu a sportovní reklamy, ale i zdravého životního stylu. Budete se orientovat v negativních jevech současného sportu a snažit se nacházet řešení k jejich odstranění.
Jaké předměty vás čekají?
● Sportovní management a marketing
● Profesní etika a etika sportu
● Sociologie a filozofie tělesné kultury
● Manažerské dovednosti
● Sportovní trénink
● Výběrový sport
Uplatnění absolventa
Studium je zaměřeno a profilováno zejména s ohledem na uplatnění absolventů na úrovni vedení sportovních klubů a organizací, organizování a řízení velkých sportovních akcí, dále ve sportovních podnicích různé velikosti, vlastnické či právní formy, jako zakladatelé a vlastníci podniku spojeného s výrobou sportovního zboží či provozováním sportovních služeb. Absolventi najdou uplatnění také ve státní a komunální sféře, v odborech organizujících tělesnou výchovu a sport široké populace, ve sportovních střediscích řízených armádou a policií nebo ve Sportovních centrech ČR. Typickými pracovními pozicemi absolventa této specializace jsou manažer sportovních klubů, tělovýchovných jednot, sdružení a organizací, pracovník reklamních a marketingových agentur se sportovním zaměřením, pracovník cestovních kanceláří s turistickými a sportovně-rekreačními programy, specialista na pořádání sportovních soutěží, turnajů od republikových po mezinárodní, vedoucí odborů pro tělesnou výchovu a sport při zastupitelstvech krajů, měst a obcí, odborník v organizování sportovní činnosti a soutěží pro handicapované sportovce, specialista pro vyhledávání sportovních talentů a pro práci s talentovanou mládeží, vedoucí výroby a prodeje sportovních produktů, manažer v oblasti nabídky sportovních služeb různého charakteru, sportovní trenér, poradce, školitel, instruktor, kvalifikovaný odborník zabývající se zdravým životním stylem široké populace, pracovník Sportovních center ČR, vedoucí sportovních středisek řízených armádou nebo policií ČR či vedoucí hospodářského nebo marketingového úseku sportovního klubu.
Cíle studia
Cílem specializace Sportovní management je připravit kvalifikované odborníky, kteří budou schopni vykonávat specializované práce v oblasti sportovního managementu na nižším a středním stupni řízení. Studium je zaměřeno a profilováno zejména s ohledem na uplatnění absolventů na úrovni vedení sportovních klubů a organizací, organizování a řízení velkých sportovních akcí, dále ve sportovních podnicích různé velikosti, vlastnické či právní formy, jako zakladatelé a vlastníci podniku spojeného s výrobou sportovního zboží či provozováním sportovních služeb. Absolventi najdou uplatnění také ve státní a komunální sféře, v odborech organizujících tělesnou výchovu a sport široké populace, ve sportovních střediscích řízených armádou a policií nebo ve Sportovních centrech ČR.
Odborné znalosti absolventa
Obsahem studia je zejména získání znalostí a praktických dovedností v oblastech:
- manažerských metod a technik,
- sportovního managementu a marketingu,
- filozofie a sociologie tělesné kultury,
- etiky sportu,
- pohybových aktivit.
Odborné dovednosti absolventa
- porozumění systematickým a analytickým metodám a technikám používaným v
jednotlivých oblastech managementu,
- porozumění principům vykonávání manažerských funkcí ve sportovním prostředí,
- sestavování dlouhodobých, střednědobých a krátkodobých plánů vedoucích ke splnění
sportovních, hospodářských a sociálních cílů sportovního klubu,
- stanovení vhodné marketingové koncepce sportovního klubu,
- orientace v marketingové komunikaci s důrazem na sportovní reklamu a sponzoring,
- řešení typických úloh manažerské práce s důrazem na sociální a sociologické
aspekty,
- orientace v etických problémech současného sportovního prostředí,
- orientace v požadavcích na preferované manažerské sporty.
Obecné způsobilosti absolventa
Odborná způsobilost absolventa specializace Sportovní management zahrnuje schopnost vykonávat specializované práce v oblasti sportovního managementu na nižším a středním stupni řízení. Jedná se především o znalosti a dovednosti pro vedení sportovních klubů a pro organizování sportovních akcí. Budete mít znalosti o projektech spojených s výrobou a prodejem sportovního zboží, pro provozování sportovních služeb, pro práci v reklamě a marketingu sportu atd. Absolvent má výborné schopnosti celkového úsudku o problému, a také výbornou schopnost ústní komunikace nebo komunikace formou prezentací. Absolventi jsou schopni srozumitelně a přesvědčivě sdělovat a prezentovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory v alespoň jednom cizím jazyce. Absolvent je velmi dobře připraven pro další vzdělávání v navazujícím magisterském studiu.