Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Software 3D virtuální univerzitní kampus (3D VRE) byl vyvinut v rámci řešení projektu TL0500459, s názvem Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu řešeného v letech 2021 až 2023.

Projekt TL0500459 byl spolufinancován se státní podporou Technologické agentury CR v rámci Programu Éta.

Cílem projektu bylo vytvořit 3D virtuální prostředí a pilotně jej ověřit ve výukovém procesu. Nedílnou součásti projektu bylo také vyhodnocení pilotního nasazení ve výuce a sledování chování uživatelů v 3D VRE.

 

Mimo software, byly realizovány také následující výstupy. 

Doposud byly publikovány následující články a konferenční příspěvky:

Koreňová L, Gurný P, Hvorecký J, Lůžek P, Rozehnal P. Virtual Reality Retooling Humanities Courses: Finance and Marketing Experience at a Czech University. Applied Sciences. 2022; 12(19):10170. https://doi.org/10.3390/app121910170

Hvorecky, J.; Rozehnal, P. Virtual Reality Environment as a University Online Education Platform. 2022 20th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA) 2022, 250.  https://doi.org/10.1109/ICETA57911.2022.9974935

Rozehnal, P., Hvorecký, J., & Gurný P. Virtual reality as a tool for creating a parallel environment of an educational institution. In SMSIS2023 15th International Conference, Ostrava, Czech Republic,  22-24 May, 2023. https://doi.org/10.31490/9788024846873

Další publikační výstupy se připravují.

 

Byl realizován workshop prezentující výsledky projektu:

19.5.2023 - Odborný workshop projektu TAČR k tématu uplatnění prostředí virtuální reality ve výuce

Workshop se konal na VŠB – Technické univerzitě Ostrava, Ekonomické fakultě, budova A

Výsledky projektu Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu. Workshop byl orientován na oblast středních škol.

Součástí workshopu byl přístup do aplikace 3D VRE pro praktické seznámení se software, který tvoří hlavní část projektu.

23.5.2023 - Odborný workshop projektu TAČR k tématu uplatnění prostředí virtuální reality ve výuce

Workshop se konal na VŠB – Technické univerzitě Ostrava, Ekonomické fakultě, budova A a zároveň online v prostředí Teams (přednášková část) a 3D VRE (praktická část).

Výsledky projektu Zvyšování kvality vzdělávání a posilování motivace studentů k učení nasazením prostředí 3D virtuálního univerzitního kampusu na bázi technologií virtuální a rozšířené reality do výukového procesu. Workshop byl určen pro zájemce z VŠ.

Součástí workshopu byl přístup do aplikace 3D VRE pro praktické seznámení se software, který tvoří hlavní část projektu.

Úvodní prezentace workshopu (PDF).

Workshop 1

Workshop 2

Workshop 23_5 z Teams

LOGOLINK_ETA_RW